Een greep uit de dienstverlening van Calibre is:
- Wij leveren projectbijdragen gedurende de gehele levenscyclus van een project.
- Wij willen meer brengen dan alleen het projectresultaat.
- Wij weten wat het is om een projectvriendelijke omgeving te creëren.
- Calibre slaat een brug tussen organisatie en project, waardoor het resultaat verankerd is in de organisatie en het rendement van het project maximaal is.
- Wanneer een verandering leidt tot wijzigingen in de organisatie (- structuur) en/of werkwijze, is een andere vorm van projectmanagement benodigd.
- De verander- of implementatiemanager beschikt over een uitgebreider instrumentarium dan de projectmanager. Hij kiest voor een veranderkundige aanpak.
- De verandermanager geeft richting aan de ontwikkeling die de organisatie wenst door te maken.
- Training en coaching kunnen instrumenten zijn die worden ingezet om de gewenste verandering vorm te kunnen geven.
- Een verandermanager weet als geen ander om te gaan met weerstanden en betrokkenheid te creëren.
- Calibre ziet procesverbetering als een mogelijkheid om de bedrijfsvoering en daarmee ook het bedrijfsresultaat te verbeteren en te beheersen.
- Zij maakt gebruik van de Lean Six Sigma methodiek. Hiermee kunnen verspillingen worden geëlimineerd, doorlooptijden worden verkort en kosten worden verlaagd.
- Door procesverbetering verlagen wij de werkdruk.
- Het geven van financiële informatie en gevraagde- en ongevraagde adviezen aan bestuur en management.
- Zorgdragen voor onder andere de P&C-cyclus, periodieke rapportages, begrotingen, prognoses en meerjarenplanningen.
- Het vertalen van de relatie tussen bedrijfsdoelstellingen en financiële informatie.
- Het uitvoeren door een ervaren deskundige van tijdelijke managementtaken.
- Calibre helpt organisaties met het realiseren van veranderingen.
- Voor het voorbereiden van een nieuwe rol waarvoor specifieke expertise nodig is.